No kirjotetaan sit kun kerran vaaditaan. Ei mulla mitään asiaa oo että itteään saavat syyttää ne jotka päivityksiä vaativat ja sit kirjotan jotain kakkaa. =P

En muista oonko maininnut että luen opettajankoulutuksen pääsykokeisiin tällä hetkellä. Jyväskylään oisin mielelläni menossa (ja tokana vaihtoehtona muistaakseni Helsinki, vaikka en sinne haluiskaan). Onneks on luettavana vaan yks 200-sivunen kirja. Oon mä sitä kohtuullisen paljon jo lueskellukin ja suht hyvin se tuntuu uppoavan tajuntaan vaikka onkin hirveetä sivistyssanarumbaa. En oo ihan varma missä muodossa se koe on, monivalintaa vai esseetä, mut en toisaalta osaa päättää kumpi vaihtoehto ois pahempi. Pitäis vissiin ettiä jotain viime vuoden kysymyksiä ja perehtyä vähän niihinkin. Pääsykokeet on toukokuun alussa ja kokeiden mahdollinen kakkosvaihe kesäkuussa.

Nythän mulla on kämppä siis Heinolassa. Äitin kanssa just roudattiin sinne kamaa viime viikolla ja kaikki on vielä hyrskyn myrskyn, mutta kunhan kotiudun ni aikomuksena laittaa paikat heti kivaan kuntoon. Telkkaria mulla ei siellä oo koska en omista antenniverkon digiboksia (prkl, kaapeliverkkoon mulla ois kallis tallentava versio, mut eihän se tietty tonne voi käydä, maailma ei vaan toimi niin). Ensin luulin ettei mulla oo siellä ees nettiä, mutta ilo oli suuri ku laitoin koneen päälle ja sepä yhdistykin automaattisesti johonkin langattomaan verkkoon. Ois ollukin elämä hieman ankeeta ilman mitään viihdykkeitä. Olin jo ehtiny tilata Saunalahdelta sellasen nettitikun mutta nytpä palautanki sen ettei tuu turhasta maksettua.

Kesäks oon menossa töihin torikahvilaan Heinolaan ja varmaan aluksi myös jätskikiskaan. Kesällä ois myös tarkotus saada tyttöjen kanssa bändijuttuja taas pyörimään ja ite ainakin oon ihan hirmusen innoissani jutusta. Toivottavasti muutkin on. Kesäkuun alussa ois lauluhommia tiedossa Heinolan Valoissa kun lupauduin Oireiden keikalle mennä laulamaan sen Ilman sinua-biisin. Siistiä! Ootan innolla. Kaikki vaan sit Heinolan torille kattomaan kun mä siellä jännityksestä sinisenä hoilotan.

Olikos mulla jotain muuta mitä piti kertoa? Siitä kauan sitten tapahtuneesta Vääksyn reissusta vissiin. No, siellä oli ihan kivaa. Rimben kanssa treffattiin Lahdessa ja ooteltiin kyytiä hetkonen Trion mäkissä. Vääksyyn päästyämme narahti siideri/kaljapullojen korkit auki ja siinä sitä narauteltiin aika moneen otteeseen illan mittaan. Porukka oli jakautunu kahteen (ekonomisteihin ja öö.. hevareihin?) ja ite seilasin jossain siinä välimaastossa. Riina koki syvää vieroksuntaa niitä ekonomisteja kohtaan mutta ite oisin voinu ihan yhtä hyvin olla niiden bileissä, mikä ei välttämättä oo mitenkään kauheen positiivista.. Iltaan kuulu pleikkarin peluuta ja musiikeista riitelyä, sekä tietysti humaltumista, "syvällisiä" keskusteluja ja kaikkea mitä bileissä nyt yleensä tapahtuu. Nukkumapaikoista oli hiljaista taistelua, mutta Riinan kanssa päästiin kuin päästiinkin sohvalle. Nukahtaminen tais tapahtua siinä ennen kuutta ja herääminen noin puoltoista tuntia myöhemmin. Riina ei ollu nukkunu kai juuri lainkaan ja todettiin siinä muutenkin että parempi varmaan lähteä kotiin jos vaikka ehtis omaan sänkyyn ennen kun pahin krapula iskee päälle. Olo oli ihan hirveä jo sillon ja Vääksyn kirkkaassa lauantaiaamussa vaelsi kaks aika kärsineen olosta olentoa. Bussia piti ootella jokunen tovi ja siinä välissä meinas tapahtua muutamia jäätymiskuolemia, mutta loppujen lopuks aika kivuttomasti päästiin Lahteen. Mulla lähti onneks heti Heinolan bussi ja kaupan kautta kipasin äitille. Äiti oli menossa töihin ja mä pääsin rauhassa nukkumaan krapulaa pois. Taisinkin herätä siinä kaheksan aikaan illalla, olin hereillä muutaman tunnin, menin takas nukkumaan ja nukuin aamuun asti. Sillon oli tosin vielä jetlaggia päällä, että unirytmit oli muutenkin ihan persiillään. Reissu oli joka tapauksessa ihan mukava ja onnistunut.

Hitto, just kun pääsin kehumaan että pärjään pingiksessä ni nyt kärsinkin hirveitä rökäletappioita! Jotenkin vielä sen eilisen vitutuksen jälkimainingeissa on sellasta lievää ärtyneisyyttä ja pingiksessä ois varmaan oltava kaikin puolin tasapainosessa olotilassa että se onnistuis. (Seli seli, oon vaan huono.) Mistähän ihmeestä tää hermostuneisuus nyt oikeen johtuu. Ja ennen kaikkea, miten sen sais nollattua pois! Voisin huomenna koittaa herätä ajoissa ja vaikka mennä vähän ulkoilemaan koirien kanssa. Tuolla on satanu ihan hirveesti lunta ja kaikki on valkosta ja nättiä, ehkä siellä tarpoessa olo rauhottuis. Täytyy toivoa.

En nyt millään keksi enää kirjotettavaa, vaikka kirjotushaluja kyllä ois..