Heipä hei! Ihan lyhyesti vain tässä ajattelin tärkeimmät asiat kertoa. Ensinnäkin, en ole muistanut kommentoida tämän viikon Idolsia. Olen äärettömän onnellinen siitä, että Panu tippui. Vihdoin! Olin saada sydärin ja kuolla kun Anna oli pudotusuhan alla, mutta onneksi se tosiaan oli vain toteutumaton uhka. Ensi viikolla kansa ehkä tajuaa äänestää OIKEITA ihmisiä... Mutta tässä taas oma listani tämän viikon esitysten perusteella:

5. Panu (Ah, rauha maassa kun tippui. Oli joka kerta mun listalla viimeinen. Oho, ei muuten ollutkaan, mutta blääh, huonoin silti.)
4. Kristian (Ei edelleenkään sytytä mua juurikaan. Jos ei paranna ensi viikolla, saa minun puolestani tippua.)
3. Kristiina (Viikon yllättäjä. Biisi oli niin sopiva sen äänelle, että pikkuoravamaisuus ei haitannut.)
2. Anna (Hirveä stailaus. Näytti Pelle Hermannilta. Mutta muuten veti ihan hyvin. Ei silti vedä vertoja semifinaalivedolle, joka edelleen on mielestäni Annan paras esitys.)
1. Ari <3 (Biisi oli juuri sopiva Arin äänelle. Oli hempeämpää laulua ja sitten taas kunnon menoa. Tätä lisää!)

Äiti on niin hurahtanut Ariin, että äänestää sitä innolla joka kerta. Juteltiin viime Idols-lähetyksen jälkeen puhelimessa ja äiti vaan voivotteli kun on ensi torstaina iltavuorossa eikä nää Idolsia. Se kuulemma houkuttelee muut hoitsut kanssaan aulaan katsomaan telkkaria samalla kun tekevät illan raportteja. Ja mun pitää soittaa sille töiden jälkeen ja selostaa tarkkaan illan tapahtumat. Voi sitä mammaa.

Ainiin tän piti olla pikkupäivitys. No, toinen asia oli, että joku on kirjoittanut niin ihanan pikku tarinan, että pakko linkittää se tähän. Käykää lukaisemassa täältä. Juuri sopiva pieni yölukeminen kun on tylsää ja ei nukuta. Ja mulla tosiaan ON tylsää eikä nukuta. Olen yksin kotona kun Rimbe ja Jukka lähtivät jonnekin häihin viikonlopuksi ja mulla ei ollut rahaa mennä Heinolaan. Oireet olisi ollut tänään keikalla Kotkassa, mutta ne meni sinne vaan yhdellä autolla ja mä en mahtunut kyytiin, joten jäi sekin väliin, vaikka ihan tässä lähellä olisi ollut. Olen vain nyhjännyt koko viikonlopun koneella ja telkkarin ääressä. Blaaaaaaaah. Katsoin The Holifay-leffan, joka oli juuri niin romanttinen pläjäys kun odotinkin. Ihan kiva leffa yksinäiseen lauantai-iltaan.

AINIIN!!! Näin eilen ryöstön! Olin illalla puolenyön aikaan olkkarissa säätämässä jotain ja kuului kauhea räsähdys. Menin ikkunaan ja näin kun joku huppupäinen poika juoksee läppäri sylissään (tai monta läppäriä, en nähnyt niin tarkkaan) ulos vastapäisen kiinteistömaailman rikotusta lasiovesta. Katsoin suu auki tilannetta kun poika pinkoo täyttä vauhtia poispäin ja katoaa näkyvistä. Jäin ikkunaan seuraamaan tapahtumia ja mietin pitääkö minun soittaa poliisille. Kadulla oli kuitenkin muutama ihminen ja ajattelin että joku heistä varmaan soittaa. Kohta poliisiauto kurvasikin paikalle ja kaljamahainen poliisisetä könysi ulos autosta tutkimaan tilannetta. Puhuin juuri Jonnan kanssa puhelimessa (koska hei, tälläiset asiat pitää heti jakaa!) ja päätin mennä ulos kertomaan että näin (melkein) koko tapauksen. Vedin vaatteet niskaan ja kirmasin ulos. Joku muukin silminnäkijä oli paikalla ja poliisi kysyi minulta tunsinko kuka se rosvo oli. No en. Hengattiin siinä hetki ihmettelemässä ja poliisi otti ylös nimeni, puhelinnumeron ja varkaan tuntomerkit. Eipä siitä varmaan mitään hyötyä ollut kun osasin sanoa juurikin sen, että varas oli pukeutunut tummiin ja sillä oli huppu päässä. Mutta jännitystä illalle kuitenkin ja sainpahan tuntea itseni edes hieman tärkeäksi. Seurailin tapahtumia ikkunasta aina välillä ja poliisisetä-ressukka joutui seisoskelemaan paikalla toista tuntia ennen kuin paikalle tuli lasinkorjausmies ja rikottu ovi saatiin jokseenkin peitettyä. Poliisi siitä sitten lähti ja hauskuus oli ohi.

Eipä tämä nyt sitten ollutkaan pikkupäivitys.

Onpa kauhean yksinäistä.

Näen häiritsevän paljon unia eräästä tyypistä nykyään. Aina kun alitajuntani valitsee jonkun unikohteen, siitä sitten nähdäänkin unta joka yö ja unet on aina niin ihania että harmittaa herätä.

Haha, etsin yhtä tiettyä kirjoitusta vanhasta blogista ja katsokaa mitä löysin: (tämä kirjoitus on siis kirjoitettu 31.7.2005 klo 03:29) "
Tulin tossa vähän aikaa sitten karaoken MM-finaalista. Oli kauheen hyviä laulajia ja naisvoittaja oli yks mun suosikeista mut miesvoittajaa mä ihmettelin suuresti. Mun suosikki miehistä oli sellanen 21-vuotias hevaripoitsu Lahdesta. Sillä oli ihan sikkesikkehyvä ääni vaikka se ei kauheen hyvin tullu esiin kaikissa niissä hevibiiseissä mitä se esitti. Se oli yleisön suosikki mut miesten voittaja oli sit sellanen libanonilainen mies joka, vaikkakin oli hyvä, ei ollu missään nimessä paras."

Noniin, mähän sanoin että fanitin Aria jo silloin! Olen sen verran vanhan liiton fani, että voin ihan kohta alkaa kitistä siitä, miten vanha Ari oli paljon parempaa ja miten uudet fanit ei oikeasti tiedä mistään mitään. Khih. Mutta leikki leikkinä, ei Arissa ennen ollut mikään muu paremmin kuin se, että sillä oli lyhyempi (ja mun mielestä söpömpi) tukka. Sehän nyt on aina tiedettykin, että mitä vähemmän tukkaa miehellä, sitä enemmän Suski tykkää. Tosin sellainen pienenpieni sänki on kuitenkin parempi kuin kokonaan kalju.

Kierrätän tähän nyt toisenkin vanhan merkinnän, jota alunperin vanhasta blogistani etsin. Olen ollut joskus hauska, ainakin omasta mielestäni: (kirjoitettu 26.11.2003
)
"Tein MTV3:n helmi-sivuilla (en tosiaankaan tiedä miten sinne eksyin) testin "syntymäaikasi kertoo millainen rakastaja olet". Sain tietää että mun Venus on samassa vaiheessa kun Jeesuksella. !!!. Just sen mä halusinkin tietää, hyvä että tuli sekin testi tehtyä. Siellä luki pienellä präntättynä että testi on viihteellinen eikä sillä välttämättä ole tieteellistä arvoa. Hmm, sehän tarkoittaa maalaisjärjellä tarkasteltuna että Jeesus on viihteellinen eikä sillä välttämättä ole tieteellistä arvoa. Ha! Nyt se paljastu. Media on vaan huijannu meitä että on joku Jeesus, ja ei mikään huono huijaus ollutkaan. Onneks mä paljastin sen. *Huoh* Maailman parantaminen on väsyttävää. Minä (ylivertainen olento) tarvitsen nyt leponi. Jumalakin tarvitsi. Jälkihuomautus uskovaisille ja huumorintajuttomille: Kaikkea mitä Internetissä sanotaan, ei kannata ottaa vakavasti. Jos kuitenkin järkytyit edeltävästä kirjoituksesta tai se loukkasi käsitystäsi maailmasta, ole hyvä ja siirry vaikka tänne."

Hihi, mulla on ollut vahva (ja oikea) mielipide maailmasta jo tuolloin. Nyt kun kello näyttää lähemmäs kuutta, voisin harkita jälleen kerran siirtymistä nukkumismoodiin. Hyvää yötä!

Edit (klo 6:55): Köh, tota, en mennytkään nukkumaan... Mutta sitä vaan tulin sanomaan, että ihan kakkaa kun formulat ei tule enää kolmoselta. Formuloita on aina ollut ihan kiva katsoa silleen taustaviihdykkeenä. Ne on kuitenkin ihan jännittävää viihdettä jos suomalaiset pärjää. Mutta eipähän tule niitäkään enää katsottua kun joku pällinaama päätti siirtää ne maksullisille kanaville. Ja vielä toinen asia, kuuntelen 30 Seconds to Mars-bändiä ihan kokeeksi kun Suvi on siihen niin hulluna (on menossa Lontooseen niiden keikalle! Yksin! Ei yhtään Suvimaista). Ei mitään kamalaa musiikkia, mutta ei vedä lähellekään vertoja mun rakkaalle Three Days Gracelle. NYT nukkumaan!!

Edit 2 (klo 7:18): Joojoo, menen ihan kohta nukkumaan. Mutta ensin vielä yksi juttu. Nimittäin sitten kun menen Amerikkaan, on pakko opetella juomaan kahvia, koska Starbucks! Jotenkin ajatus take-away-kahvilasta on mielestäni niin ihanan amerikkalainen, että pakko sitä on kokeilla. Tai jospa siellä myytäisiin jotain niin hyvää kahvijuomaa, että ihastuisin siihen ja olisi aina pakko saada Starbucksilta juuri se tietty mokkaihkusuperexcellent-juoma. Sitten voisin takaisin Suomeen tullessani valittaa kun on ikävä Starbucksia ja olla niin olevinaan. Sounds like a plan! It would also seem like a good plan to go to SLEEP. NOW.