Tulimme tuossa Rimben kanssa siihen tulokseen (syvällisten pohdintojen jälkeen), että suomalaisten ja amerikkalaisten pohjimmainen ero on siinä, että suomalaisten makaronissa on viivoja. Viivaton makaroni on kaiken pahan alku ja juuri.

Olen ollut kipeänä tämän viikon. Sehän ei tietenkään tarkoita ettei töitä tarvitse tehdä. Olen erittäin onnellinen siitä että on perjantai. Viikonloppuna olisi jonkinlaista Valentine's Day-hässäkkää yhden aupairin kotona, mutta enpä ole menossa. Aion ottaa kaiken irti vapaa-ajasta nukkumalla ja lepäällä niin mahdottomasti että se käy melkein jo työstä.

Eilen oli siis Valentine's Day (en sano ystävänpäivä, koska Suomen ystävänpäivällä ei ole mielestäni mitään tekemistä tämän hössötyksen kanssa). Itsehän en juhlistanut sitä juuri mitenkään (paitsi ostamalla itselleni nami-leivoksen), mutta lasten koulussa oli kaiken maailman juhlia ja kortteja ja lahjoja jaettiin ylenmäärin. Flunssan takia en ollut mitenkään erityisen hohdokkaan näköinen kaupassa käydessäni, suoraan sanoen näytin siltä kuin olisin itkenyt koko päivän (ja aivastustenjälkeiset vuolaasti kyynelehtivät silmät eivät yhtään parantaneet näkyä). Sainkin osakseni muutamia sääliviä katseita ohikulkijoilta. Kuvittelivat varmaan että voi voi, tuo tyttöraukka on varmaankin hirvittävän yksinäinen kun viettää Valentine's Dayn itkien.

Ainiin, näin jokin aika sitten unta että olin kirkossa. Meneillään oli hautajaiset ja kysäisin vieressäni istuvalta pastorilta että kenenköhän hautajaisia tässä mahdetaan viettää. Pastorin vastatessa "No tietenkin Ville Munapään", repesin aivan täysin ja kaikki katsoivat minua pahasti. Viime yönä sen sijaan näin unta jossa minun piti käsivoimin työntää eteenpäin vanhaa vuoristoradan vaunua. Lopussa koko paikka räjähti ja minulla oli 10 sekuntia aikaa juosta karkuun. Viime yönä olin myös mm. taitoluistelija ja kiertelin Heinolan jäähallia (joka oli kasvanut aika suureksi ja sokkeloiseksi) yrittäen etsiä tietä jäälle. Kun vihdoin löysin jäälle vievän oven, tajusin että meneillään on jääkiekkopeli ja loppu-uni menikin siihen kun yritin etsiä tietä katsomoon.

Eipä tässä kai muuta kun en keksi mitään kirjoitettavaa.